برای یادگیری زبان روزی چند ساعت باید بخوانم؟

برای یادگیری زبان روزی چند ساعت باید بخوانم؟

برای جواب دادن به این سوال نمیتوان یک فرمول کلی در نظر گرفت و در ابتدا باید دو موضوع رو مشخص کرد:

1- هدف

2- بازه زمانی

زمانی که شما هدف از یادگیری زبان را برای خودتان مشخص کنید و همینطور یک پایان باز برای آن در نظر نگیرید و بازه مشخص یادگیری داشته باشید میتوانید دریابید که چند ساعت باید برای یادگیری زبان وقت بگذارید. در ابتدا یک توضیح کلی در مورد سطح بندی زبان انگلیسی داده خواهد شد و سپس استاندارد ها معرفی می گردد.

سطوح زبان انگلیسی

CEFR چارچوب مرجع و مشترک برای یادگیری زبان‌ است و شش سطح زبانی را مشخص می‌کند. بنا بر چارچوب CEFR شش سطح زبانی وجود دارد  که میزان ساعت استاندارد یادگیری هرکدام نوشته شده است:

ZERO to A1  : 70 ساعت

A1 to A2  : 150 ساعت

A2 to B1  : 300 ساعت

B1 to B2  : 200 ساعت

B2 to C1  : 200 ساعت

C1 to C1  : 200 ساعت

با توجه به استاندارد ها یادگیری کامل یک زبان تقریبا 1200 ساعت زمان احتیاج دارد که به طور میانگین اگر هر روز 4 ساعت خوانده شود تقریبا 1 سال زمان خواهد برد. یادگیری زبان باید با توجه به هدف مشخص شود تا سطح مورد نظر مشخص گردد چرا که لزوما همه نباید تا سطح C2 زبان را بیاموزند بلکه با توجه به استفاده از زبان، سطح بندی متفاوت است.

برای برنامه ریزی زبان خواندن چه مراحلی را باید طی کنیم؟

۱. تعیین سطح شوید

قبل از هرچیز باید تعیین سطح شوید تا بدانید کجای مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستید. این‌طوری بهتر می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی برنامه‌ریزی کنید.

۲. هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

  • می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟
  • قصد مهاجرت تحصیلی دارید؟
  • برای ارتباط بهتر با دوست‌های خارجی دنبال یادگیری زبان هستید؟
  • می‌خواهید در محیط کاری‌تان جایگاه بهتری داشته باشید؟

برای رسیدن به جواب سؤال روزی چند ساعت زبان بخوانیم باید قبل از هرچیز هدف‌گذاری دقیق و درست داشته باشید.

۳. روزی چند ساعت برای یادگیری زبان وقت دارید؟

حتما در طول روز وظایف و مشغله‌های خودتان را دارید، پس واقع‌بینانه و با حساب‌کتابی ساده زمان‌های فراغت‌تان را پیدا کنید. محاسبه زمان‌های مرده‌ روز هم اینجا به‌ کار می‌آید. هر روز زمانی را به رفت‌وآمد، ترافیک، پیاده‌روی، ظرف‌شستن و… می‌گذرانید. اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، از این زمان‌ها هم می‌توانید برای یادگیری زبان استفاده کنید.

۴. بسته به هدفتان برای مطالعه وقت بگذارید

حتما تا اینجا فهمیده‌اید که پاسخ مشخصی برای سؤال روزی چند ساعت زبان انگلیسی بخوانیم وجود ندارد و باید تمام شرایط و اهداف را در نظر بگیرید.

اگر قرار است در آزمون‌های زبان شرکت کنید یا برای مهاجرت آماده می‌شوید، حتما وقت محدودتری دارید و باید مطالعه بیشتر و منظم‌تری داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید یک سال دیگر در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید جدی دست‌به‌کار شوید و حداقل روزی ۵ ساعت زبان بخوانید. در نهایت همه‌چیز به شرایط و هدف خودتان بستگی دارد.

۵. قدم‌به‌قدم سرعت‌تان را بیشتر کنید

ورزشکاران با روزی یکی‌دو ساعت تمرین کار خودشان را شروع می‌کنند و هرچقدر پیش می‌روند و حرفه‌ای‌تر می‌شوند، ساعت‌های بیشتری تمرین می‌کنند و تمرین‌های سخت‌تری را انجام می‌دهند. شما هم دقیقا باید چنین مسیری را طی کنید.

لب کلام

 در نهایت باید توجه شود که برای دستیابی به موفقیت فقط نیاز به مشخص کردن هدف به تنهایی کافی نیست بلکه مهم تر از داشتن هدف داشتن یک سیستم است که بتواند یک عادت در شما ایجاد کند. اگر یادگیری زبان برای شما تبدیل به یک عادت شد قطعا به هدف خود خواهید رسید.

ما در موسسه کیان برای یادگیری و آموزش شما برنامه های مختلفی خواهیم داشت و بهترین پیشنهاد را برای برنامه ریزی و یادگیری زبان به شما خواهیم داد.

نظر بدهید